پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:45 - 1400/08/10

پالایش یکم تنها در بورس تعیین تکلیف نمی شود/ مذاکرات با وزیر نفت ادامه دارد

کارگر آنلاین | رئیس سازمان بورس گفت: تصمیم درباره پالایش یکم در سطح بالاتر از سازمان بورس باید اخذ شود.

 مجید عشقی رئیس سازمان بورس، درباره عرضه اوراق بدهی عنوان کرد: انتشار اوراق برای تامین مالی دولت سال گذشته هم وجود داشته و امسال نیز این انتشار اوراق ادامه پیدا کرده است. نکته اصلی اینجاست که این اوراق جدید بخشی از آن برای تسویه اوراق قبلی است و باید توجه داشت که با توجه به کشش بازار این اوراق منتشر می شوند.   به گفته این مقام مسئول در تالار فرابورس نزدیک به شصت هزار میلیارد تومان اوراق خرید و فروش شده که بیشتر این معاملات برای بانک هاست.

  • عشقی همچنین درباره صندوق پالایش یکم گفت: تصمیم درباره پالایش یکم در سطح بالاتر از سازمان بورس باید اخذ شود. مدیر صندوق شخص دیگری است و یکی از ابهاماتی که داریم و با وزرای نفت و اقتصاد نیز صحبت‌هایی کردیم که جلساتی داشته باشیم که وضعیت پالایشگاه‌ها باید بررسی شود تا ابهام زدایی جدی انجام شود.
  • او عنوان کرد: در گذشته درباره پالایشگاه‌ها سازمان بورس یک فرمول داشته است و این فرمول‌ها مقداری تغییر کرده است و ابهام‌هایی در صورت حساب‌های ارسالی به پالایشگاه‌ها وجود دارد و این مورد توانسته سودآوری پالایشگاه‌ها را تحت تاثیر قرار دهد و از این محل صندوق پالایش یکم زیان کرده است و حتی با وجود تخفیف‌هایی که داده شد، نتوانست سود دهی داشته باشد. بررسی این
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین